Paczka Dla Seniora Vol. 8. Święta już dostarczono!
07 grudnia 2022
8. edycja akcji #PaczkaDlaSeniora dobiega końca. Choć na palecie emocji pojawia się satysfakcja z pobitych rekordów i sprawnej organizacji, to najważniejsze pozostają oczywiście relacje. Rękoma wolontariuszy przekazaliśmy 450 paczek z artykułami codziennego użytku – i wierzymy, że pomogą seniorom w przygotowaniach do Świąt.
Paczka Dla Seniora to perła w koronie działań dobroczynnych, bo więzami wsparcia łączy dwie grupy wrażliwe społecznie: osoby starsze i wychowanków_ki zinstytucjonalizowanej pieczy zastępczej. W Fundacji Dobrych Inicjatyw staramy się dobrze zdefiniować oba te obszary społeczne, ale w przypadku świątecznej akcji najważniejsza jest po prostu znajomość beneficjentów – każdego z osobna. Dzięki temu wiemy, jak wiele mogą dać sobie wzajemnie, uczestnicząc w bezcennej wymianie emocji, doświadczenia, wrażliwości i nadziei.
Świąteczna akcja dla seniorów ma jednak także swój szczegółowo policzalny rewers; materialny fundament, na którym budowane są relacje. To m.in. wartość paczki z artykułami codziennego użytku (w tym spożywczymi), która w tym roku osiągnęła poziom 211,67 zł (czyli w sumie prawie 100 tys. zł dla wszystkich darów przekazanych w ramach akcji).
Cel jest jeden, sektory są trzy
Trochę jak w piłce nożnej według filozofii Kazimierza Górskiego, nieskomplikowane zasady stwarzają pozory łatwej realizacji. Tymczasem #PaczkaDlaSeniora wymaga ponad 400h poświęconych na samą koordynację wolontariatu, do czego dochodzi jeszcze przecież czas i praca poświęcone na pakowanie. A wcześniej także niezliczone wysiłki, by zbudować sieć relacji umożliwiającą sprawną finalizację akcji.
Wygląda na to, że w rzeczywistości #PaczkaDlaSeniora to jednak aż kilkanaście etatów (roboczogodzin) realizowane przez nieduży zespół po to, by 3 sektory grały do jednej bramki i odniosły zwycięstwo. Na flance mamy tu sektor instytucji publicznych, który dostarcza wiedzę i rozpoznaje potrzeby; reprezentowany przede wszystkim przez lokalne Ośrodki Pomocy Społecznej z relacjami z FDI. Za to na pomocy rozgrywa biznes. W tym roku w akcję zaangażowało się 12 firm: Orbis S.A., Colgate, Wedel, Societe Generale, Linklaters, Lenovo, Bielenda, Dr Irena Eris, Dr Gerard, Many Mornings, Fundacja Serduszko Dla Dzieci i DSV Road Sp. z o.o. Wymienione podmioty przekazały darowizny, a niektóre z nich zaangażowały także mechanizm wolontariatu pracowniczego.
No i wreszcie bramkostrzelna Fundacja wraz ze skupioną wokół siebie społecznością wolontariuszy. Najważniejsi są ludzie – to nie ulega wątpliwości. Dlatego jesteśmy tak szczęśliwi, że w dystrybucji 454 paczek do seniorów pomagali wolontariusze z 6 placówek opiekuńczo-wychowacznych. A także wszyscy ludzie dobrych serc zorganizowani w ramach wolontariatu pracowniczego. Dzięki nim realizowany projekt buduje małe społeczne ekosystemy wokół naszych beneficjentów.
Pieniądze vs. więzi społeczne
I gdy zastanawiamy się, jaki budulec przede wszystkim tworzy strukturę akcji #PaczkaDlaSeniora – pieniądze czy relacje – zawsze dochodzimy do wniosku, że bez jednego niemożliwe jest drugie. Dlatego doceniamy wsparcie od darczyńców indywidualnych i firm, spośród których hojnością wykazały się m.in. Hotele Warszawskie (Ibis Familie, Sofitel, Novotel, Mercure), przekazując 22 tys. zł (uzyskawszy tytuł Partnera Głównego). Dzięki temu mogliśmy zorganizować niezwykłe spotkania, polegające na wspólnym pakowaniu paczek. W tym roku padł rekord w ilości takich zebrań wolontariackich – mieliśmy więc jeszcze więcej możliwości, by rozmawiać (i planować kolejne edycje).
Do tej pory odbyło się już 8 edycji akcji #PaczkaDlaSeniora. Łącznie wspólnie zorganizowaliśmy wsparcie dla osób starszych o wartości 423 435,45 zł. Z roku na rok skala jest coraz większa. Na czym korzysta także Fundacja Dobrych Inicjatyw, bo na takim poczuciu dumy z pracy (swojej i wolontariuszy) można budować energię do działania przez cały rok!
Zacznij dobrze dzień!
Dobry start to credo Fundacji Dobrych Inicjatyw. Więc Ty także zacznij dobrze dzień: z optymizmem, ufnością i wiarą, że możesz dać innym coś od siebie!
W naszym Dobrym Dzienniku przeczytasz nie tylko wiele dobrych wiadomości, ale też sprawozdania z naszych działań na rzecz dzieci oraz młodzieży w pieczy zastępczej.
Zapisując się do newslettera wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Fundację dobrych inicjatyw w celu realizacji usługi newsletter zgodnie z Polityką Prywatności.
Regulamin darowizn Fundacji Dobrych Inicjatyw
Płatności online
Serwis umożliwia przekazanie darowizny na rzecz Fundacji Dobrych Inicjatyw celem wsparcia działań statutowych oraz pojedynczych akcji. Płatności online są obsługiwane przez operatorów płatności: PayU SA i PayPal.
Na stronie Serwisu Użytkownik, aby przejść do okna operatora płatności, jest zobowiązany do podania danych takich jak imię, nazwisko i e-mail. Wszystkie dane zbierane przez Fundację Dobrych Inicjatyw podlegają ochronie. W celu dokonania darowizny jednorazowej przez Serwis, po wybraniu operatora płatności online, Użytkownik zostaje odpowiednio przekierowany do serwisu operatora płatności.
W ramach płatności online Użytkownik może dokonać płatności za pomocą: kart płatniczych, przelewów elektronicznych oraz przelewów tradycyjnych. Szczegóły dotyczące realizacji płatności online oraz sposobu jej wykonania przez operatorów płatności określają regulaminy stosowane przez w/w operatorów płatności.
Dodatkowo, ze strony Serwisu użytkownik ma możliwość pozyskania danych do samodzielnego wykonania tradycyjnego przelewu bankowego.
W uzasadnionych przypadkach Darczyńca może zgłosić reklamację i zażądać zwrotu przekazanej darowizny. Reklamację należy zgłosić na adres: biuro@fdi.org.pl, wpisując w tytule wiadomości „reklamacja” oraz podając powód i szczegółowe dane transakcji. Każda reklamacja rozpatrywana będzie przez Fundację Dobrych Inicjatyw indywidualnie w ciągu 14 dni od daty otrzymania reklamacji.
Fundacja Dobrych Inicjatyw jest organizacją pożytku publicznego, tym samym darowizna przekazana na rzecz Fundacji Dobrych Inicjatyw – na dzień wejścia w życie niniejszego Regulaminu – może zostać odliczona przy rozliczaniu podatku od osób fizycznych (PIT) w danym roku podatkowym, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Wszelkie wpłaty są wyrażone w polskich złotych (PLN).
Polityka prywatności
Dobra polityka to dbanie o prywatność użytkownika!
Mamy przyjemność zapoznać Cię z naszymi dobrymi politykami współpracy z użytkownikami. Choć rzadko tu zaglądacie, to musicie wiedzieć, że o dane dbamy z najwyższą starannością. Stworzyliśmy dokument opowiadający o zasadach przetwarzania danych osobowych, wykorzystywania plików cookies i innych technologii śledzących w odniesieniu do korzystania z naszej strony internetowej.
Administratorem strony jest Fundacja Dobrych Inicjatyw z siedzibą w Warszawie 02-001 przy ul. Alejach Jerozolimskich 85/6, NIP: 7010413380, REGON: 147107356.
W razie jakichkolwiek wątpliwości związanych z polityką prywatności czy plikami cookies, wyślij wiadomość na adres biuro@fdi.org.pl.
Swoje dane osobowe przekazujesz nam na kilka sposobów: kontaktując się z nami, wchodząc w interakcje z treściami reklamowymi, zapisując się do naszego newslettera, wpłacając darowiznę, przekazując 1,5% podatku na OPP, a także biorąc udział w organizowanych przez nas akcjach. Zapewniamy, że Twoje dane pozostaną poufne, bezpieczne, zaopiekowane i nie zostaną udostępnione jakimkolwiek podmiotom trzecim bez zgody.
E-maile
Twój adres e-mail trafia do naszej bazy danych, gdy nawiązujesz z nami korespondencję lub gdy zapiszesz się do naszego newslettera jedną z możliwych dróg, np. Za pośrednictwem strony internetowej fundacji lub subskrypcji w naszych kanałach mediów społecznościowych. Podstawą przetwarzania Twoich danych w celu kontaktu jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, tym samym jest to Twoja zgoda na kontakt z naszej strony.
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych po zakończeniu kontaktu jest usprawiedliwiony cel w postaci archiwizacji korespondencji na potrzeby wewnętrzne (art. 6 ust. 1 lit. c RODO). Masz prawo do domagania się usunięcia korespondencji, chyba że jej archiwizacja jest uzasadniona np. w sytuacji obrony przed potencjalnymi roszczeniami z Twojej strony.
Wpłata darowizny i 1,5% podatku na OPP
Podczas zlecenia wpłaty darowizny przetwarzamy Twoje dane w celu zarządzania wpłatami oraz wystawiania zaświadczeń do celów podatkowych. Możemy też kontaktować się z Tobą za pośrednictwem udostępnionego nam przez Ciebie adresu e-mail np. z podziękowaniami za Twoje wsparcie. Twoje dane mogą zostać wykorzystane do realizacji naszych celów statutowych m.in. do informowania o organizowanych akcjach społecznych oraz o możliwościach dalszego wsparcia – oczywiście o ile nie sprzeciwisz się takiemu przetwarzaniu.
Pliki cookies i inne technologie śledzące
Pliki cookies to niewielkie informacje tekstowe przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (np. komputerze, tablecie, smartfonie), które mogą być odczytywane przez nasz system teleinformatyczny lub system teleinformatyczny podmiotów trzecich (cookies podmiotów trzecich).
Niektóre używane przez nas cookies są usuwane po zakończeniu sesji przeglądarki internetowej, tzn. po jej zamknięciu (cookies sesyjne). Inne cookies są przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym i umożliwiają nam rozpoznanie Twojej przeglądarki przy kolejnym wejściu na stronę (trwałe cookies).
Nasza strona, tak jak większość stron internetowych, wykorzystuje pliki cookies. Wyświetlamy informację na temat ich stosowania przy pierwszej wizycie na naszej stronie.
Mechanizmy, które możesz spotkać na naszych stronach:
PayU
mailChimp
Google Analytics
Facebook i Pixel Facebook
Hotjar i/lub CrazyEgg
Instagram
Google Tag Manager
Zmiany w polityce prywatności
Cały pakiet powyższych informacji został zaktualizowany 1 marca 2023 r. Możliwe jest wprowadzanie małych zmian, które będą obowiązywać od daty opublikowania na stronie i które będą regulować sposób, w jaki gromadzimy i wykorzystujemy dane osobowe.