Czy wśród wychowanków placówek opiekuńczo – wychowawczych są przyszli menedżerowie? Czy wśród nich kryją się talenty na miarę Billa Gatesa, Elona Muska, czy Steve’a Jobsa? Może są, może ich nie ma… w sumie, to nas aż tak nie interesuje, bo celem programu „Junior project maneger, it’s me!”, który realizujemy przy współpracy z firmą Lenovo, jest nie tyle szukanie i wspieranie „perełek”, ale kształtowanie postaw menedżerskich wśród tej grupy młodzieży, która w życiu lekko nie ma.
O co chodzi z tym programem edukacyjnym „Junior project manager, it’s me!”?
Wiemy, że ponad 50% wychowanków placówek opiekuńczo – wychowawczych po opuszczeniu placówki wraca do środowisk dysfunkcyjnych, a ponad 30% rejestruje się jako osoby bezrobotne, w czasach, gdy poziom bezrobocia w Polsce wynosi nieco ponad 6%. Dane Najwyższej Izby Kontroli (NIK) pokazują, że nadal stoimy przed wyzwaniem, jak efektywnie wspierać młodzież w czasie pobytu w placówce, tak aby dać im realną szansę na lepszy start.
W ramach cyklu autorskich warsztatów, pokazujemy młodym jak realizuje się projekty. Każdy kto pracuje w agencji marketingowej, w instytucji badawczej, czy w organizacji pozarządowej wie, czym jest projekt. Projekt ma swój początek, koniec, momenty kryzysowe, jasny cel, za realizację którego odpowiada zespół projektowy z liderem na czele. Dobrze jest mieć do tego budżet, harmonogram oraz rozpisane procesy, no… chociaż ich draft. I powiedzmy z grubsza, że to już są ramy tego naszego projektu. To właśnie staramy się krok po kroku pokazywać naszym podopiecznym.
Co właściwie robimy?
Jak się nam już uda przekazać młodzieży wiedzę o tym czym jest projekt, to dajemy im 500 zł. Nie, nie, nie… to nie jest żadna nagroda dla nich, ani nawet podziękowanie za udział w warsztatach i poświęcenie wolnych weekendów na spotkania z nami. Te 500zł to ich kapitał na realizację pierwszego w ich życiu projektu społecznego.
I tu zatrzymajmy się na chwilę, nad tym czym jest projekt społeczny. To właściwie – najkrócej pisząc – po prostu projekt (jak wyżej opisano), ale jego celem jest pomoc innym. Tyle i aż tyle.
I tu zaczyna się cała zabawa
Młodzież mając do dyspozycji 500 zł opracowuje od A do Z autorski pomysł na projekt społeczny, który następnie wdrażają w życie. Wszystko to dzieje się przy cichym wsparciu Fundacji Dobrych Inicjatyw i naszych wolontariuszy z Lenovo, ale za końcowy efekt odpowiadają młodzi. To oni wyznaczają cel metodą SMART, tworzą budżet projektu, logistykę, procesy, dzielą obowiązki i wybierają pomiędzy siebie lidera projektu. Jednym słowem w praktyce wykorzystują wiedzę, którą zdobywali z nami przez ostatnie miesiące.
Nie ma z nami lekko
Jeśli celem projektu jest wsparcie lokalnego schroniska dla zwierząt, to nasz zespół projektowy nie może ot tak pójść do sklepu lub przez allegro zamówić karmę dla zwierząt za 500 zł, bo to żaden projekt. Muszą rozpisać zadania, porozmawiać z dyrektorami lokalnych szkół, zorganizować zbiórkę darów, przygotować plakaty informacyjne i zamówilć transport. Tak ,to już jest projekt, który udało się zrealizować. Młodzież z placówki w Marwicy wsparła potrzebujące zwierzęta, dzieci z Kisielan odrestaurowały wspólną przestrzeń do zabaw, młodzież z Warszawy zrobiła „smile day” warszawiakom na warszawskiej Ochocie, a jeszcze inni opracowali akcję społeczną, której celem było wsparcie samotnych i potrzebujących Seniorów.
I tak urodziła się akcja Wielkanoc, którą potem przemianowaliśmy na Paczkę Dla Seniora. Tylko w 2020 r. w ramach tej akcji wsparliśmy ponad pół tysiąca seniorów z kilku województw. Takie są te nasze dzieciaki z placówek. Takich mamy wolontariuszy. Takie rzeczy robimy. Jest potencjał! Wspieraj nas!
Nasza Misja
Zgodnie z naszą MISJĄ, chcemy upomnieć się o dzieci i młodzież, która sama nie wie jak upomnieć się o własne prawa. Chcemy, aby zgodnie z naszą WIZJĄ każde dziecko, znajdujące się pod opieką instytucjonalnej pieczy zastępczej w Polsce miało dostęp do najnowocześniejszych rozwiązań na poziomie zbliżonym do standardów europejskich w zakresie wsparcia i wyrównywania szans edukacyjnych i rozwojowych, które maksymalnie wykorzystuje jego możliwości, potencjał oraz zdolności. Naszym CELEM jest wypracowanie i wdrożenie sprawdzonych rozwiązań edukacyjnych i rozwojowych w ramach Akademii do systemu pieczy zastępczej do 2030 r.
Zacznij dobrze dzień!
Dobry start to credo Fundacji Dobrych Inicjatyw. Więc Ty także zacznij dobrze dzień: z optymizmem, ufnością i wiarą, że możesz dać innym coś od siebie!
W naszym Dobrym Dzienniku przeczytasz nie tylko wiele dobrych wiadomości, ale też sprawozdania z naszych działań na rzecz dzieci oraz młodzieży w pieczy zastępczej.
Zapisując się do newslettera wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Fundację dobrych inicjatyw w celu realizacji usługi newsletter zgodnie z Polityką Prywatności.
Regulamin darowizn Fundacji Dobrych Inicjatyw
Płatności online
Serwis umożliwia przekazanie darowizny na rzecz Fundacji Dobrych Inicjatyw celem wsparcia działań statutowych oraz pojedynczych akcji. Płatności online są obsługiwane przez operatorów płatności: PayU SA i PayPal.
Na stronie Serwisu Użytkownik, aby przejść do okna operatora płatności, jest zobowiązany do podania danych takich jak imię, nazwisko i e-mail. Wszystkie dane zbierane przez Fundację Dobrych Inicjatyw podlegają ochronie. W celu dokonania darowizny jednorazowej przez Serwis, po wybraniu operatora płatności online, Użytkownik zostaje odpowiednio przekierowany do serwisu operatora płatności.
W ramach płatności online Użytkownik może dokonać płatności za pomocą: kart płatniczych, przelewów elektronicznych oraz przelewów tradycyjnych. Szczegóły dotyczące realizacji płatności online oraz sposobu jej wykonania przez operatorów płatności określają regulaminy stosowane przez w/w operatorów płatności.
Dodatkowo, ze strony Serwisu użytkownik ma możliwość pozyskania danych do samodzielnego wykonania tradycyjnego przelewu bankowego.
W uzasadnionych przypadkach Darczyńca może zgłosić reklamację i zażądać zwrotu przekazanej darowizny. Reklamację należy zgłosić na adres: biuro@fdi.org.pl, wpisując w tytule wiadomości „reklamacja” oraz podając powód i szczegółowe dane transakcji. Każda reklamacja rozpatrywana będzie przez Fundację Dobrych Inicjatyw indywidualnie w ciągu 14 dni od daty otrzymania reklamacji.
Fundacja Dobrych Inicjatyw jest organizacją pożytku publicznego, tym samym darowizna przekazana na rzecz Fundacji Dobrych Inicjatyw – na dzień wejścia w życie niniejszego Regulaminu – może zostać odliczona przy rozliczaniu podatku od osób fizycznych (PIT) w danym roku podatkowym, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Wszelkie wpłaty są wyrażone w polskich złotych (PLN).
Polityka prywatności
Dobra polityka to dbanie o prywatność użytkownika!
Mamy przyjemność zapoznać Cię z naszymi dobrymi politykami współpracy z użytkownikami. Choć rzadko tu zaglądacie, to musicie wiedzieć, że o dane dbamy z najwyższą starannością. Stworzyliśmy dokument opowiadający o zasadach przetwarzania danych osobowych, wykorzystywania plików cookies i innych technologii śledzących w odniesieniu do korzystania z naszej strony internetowej.
Administratorem strony jest Fundacja Dobrych Inicjatyw z siedzibą w Warszawie 02-001 przy ul. Alejach Jerozolimskich 85/6, NIP: 7010413380, REGON: 147107356.
W razie jakichkolwiek wątpliwości związanych z polityką prywatności czy plikami cookies, wyślij wiadomość na adres biuro@fdi.org.pl.
Swoje dane osobowe przekazujesz nam na kilka sposobów: kontaktując się z nami, wchodząc w interakcje z treściami reklamowymi, zapisując się do naszego newslettera, wpłacając darowiznę, przekazując 1,5% podatku na OPP, a także biorąc udział w organizowanych przez nas akcjach. Zapewniamy, że Twoje dane pozostaną poufne, bezpieczne, zaopiekowane i nie zostaną udostępnione jakimkolwiek podmiotom trzecim bez zgody.
E-maile
Twój adres e-mail trafia do naszej bazy danych, gdy nawiązujesz z nami korespondencję lub gdy zapiszesz się do naszego newslettera jedną z możliwych dróg, np. Za pośrednictwem strony internetowej fundacji lub subskrypcji w naszych kanałach mediów społecznościowych. Podstawą przetwarzania Twoich danych w celu kontaktu jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, tym samym jest to Twoja zgoda na kontakt z naszej strony.
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych po zakończeniu kontaktu jest usprawiedliwiony cel w postaci archiwizacji korespondencji na potrzeby wewnętrzne (art. 6 ust. 1 lit. c RODO). Masz prawo do domagania się usunięcia korespondencji, chyba że jej archiwizacja jest uzasadniona np. w sytuacji obrony przed potencjalnymi roszczeniami z Twojej strony.
Wpłata darowizny i 1,5% podatku na OPP
Podczas zlecenia wpłaty darowizny przetwarzamy Twoje dane w celu zarządzania wpłatami oraz wystawiania zaświadczeń do celów podatkowych. Możemy też kontaktować się z Tobą za pośrednictwem udostępnionego nam przez Ciebie adresu e-mail np. z podziękowaniami za Twoje wsparcie. Twoje dane mogą zostać wykorzystane do realizacji naszych celów statutowych m.in. do informowania o organizowanych akcjach społecznych oraz o możliwościach dalszego wsparcia – oczywiście o ile nie sprzeciwisz się takiemu przetwarzaniu.
Pliki cookies i inne technologie śledzące
Pliki cookies to niewielkie informacje tekstowe przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (np. komputerze, tablecie, smartfonie), które mogą być odczytywane przez nasz system teleinformatyczny lub system teleinformatyczny podmiotów trzecich (cookies podmiotów trzecich).
Niektóre używane przez nas cookies są usuwane po zakończeniu sesji przeglądarki internetowej, tzn. po jej zamknięciu (cookies sesyjne). Inne cookies są przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym i umożliwiają nam rozpoznanie Twojej przeglądarki przy kolejnym wejściu na stronę (trwałe cookies).
Nasza strona, tak jak większość stron internetowych, wykorzystuje pliki cookies. Wyświetlamy informację na temat ich stosowania przy pierwszej wizycie na naszej stronie.
Mechanizmy, które możesz spotkać na naszych stronach:
PayU
mailChimp
Google Analytics
Facebook i Pixel Facebook
Hotjar i/lub CrazyEgg
Instagram
Google Tag Manager
Zmiany w polityce prywatności
Cały pakiet powyższych informacji został zaktualizowany 1 marca 2023 r. Możliwe jest wprowadzanie małych zmian, które będą obowiązywać od daty opublikowania na stronie i które będą regulować sposób, w jaki gromadzimy i wykorzystujemy dane osobowe.