Strona głównaBliskość to nasza moc – Olimpiada Dobrych Relacji 2025 za nami!
Bliskość to nasza moc – Olimpiada Dobrych Relacji 2025 za nami!
04 listopada 2025
W świecie pełnym pośpiechu i presji czasu coraz trudniej znaleźć moment, by po prostu być razem. Właśnie dlatego Fundacja Dobrych Inicjatyw zorganizowała projekt Olimpiada Dobrych Relacji, który przypomina, że dobrostan zaczyna się od bliskości, a najcenniejszym życiowym sukcesem jest umiejętność budowania i utrzymywania dobrych relacji z naszymi bliskimi – nawet jeśli nikt nie rozdaje za to medali.
Idea, która łączy ludzi
Olimpiada Dobrych Relacji to wyjątkowy projekt Fundacji Dobrych Inicjatyw, który łączy firmy i pracowników wokół idei bliskości, dobrostanu i zdrowia psychicznego.. W tej wyjątkowej rywalizacji zwycięstwo mierzy się aktywnościami, jakie uczestnicy podejmują ze swoimi bliskimi. Liczą się gesty, rozmowy, wspólny śmiech i uważność wobec innych.
W trzyosobowych zespołach wolontariusze wykonują zadania z trzech kategorii: Wspólny Ruch, Wspólna Rozrywka i Wspólna Codzienność. Za każde zrealizowane zadanie potwierdzone w aplikacji otrzymują punkty, które ich firma zamienia na finansowe wsparcie dla dzieci i młodzieży z pieczy zastępczej.
A kto wygrywa? Wszyscy! Zaangażowani pracownicy, firmy partnerskie i – przede wszystkim – podopieczni Fundacji Dobrych Inicjatyw z pieczy zastępczej. Dla nich to realna pomoc, która zmienia życie. Środki zebrane podczas Olimpiady przeznaczane są na programy terapeutyczne, edukacyjne i rozwojowe, pomagające im odbudować zaufanie i wiarę w ludzi oraz w samych siebie.
Sukces, który mierzy się bliskością
W zakończonej właśnie 2. edycji Olimpiady Dobrych Relacji wzięło udział 55 uczestników z 5 firm partnerskich: ASBUD Group, Danske Bank, IPSOS, Jacobs i Lenovo. W ciągu 10 dni rywalizacji wolontariusze wykonali 1200 zadań, zdobywając łącznie ponad 18 600 punkty i spędzili ponad 1000 godzin ze swoimi bliskimi – na rozmowach, grach, spacerach i wspólnych posiłkach. W efekcie zebrano blisko 45 000 złotych, które Fundacja Dobrych Inicjatyw przeznaczy na wsparcie młodych dorosłych z pieczy zastępczej.
Dzięki relacyjnemu zaangażowaniu swoich pracowników na podium olimpijskiej rywalizacji FDI znalazły się firmy: Lenovo – na I miejscu, Danske Bank – na II miejscu oraz Jacobs – na III miejscu. W rankingu drużynowym najwięcej punktów zebrała drużyna Milenialsów z firmy IPSOS, na II miejscu uplasowała się drużyna Koniunktura z firmy Jacobs, a III miejsce zajęła drużyna Pyzy z Lenovo.
Ale prawdziwymi zwycięzcami są wszyscy, którzy znaleźli czas dla siebie nawzajem, nawet jeśli tym razem nie otrzymali za to medalu, bo zbudowane więzi są twardsze niż złoto i przyjemniejsze niż oklaski.
Dlaczego warto trenować dobre relacje
Tegoroczna edycja wystartowała 10 października – w Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – bo troska o relacje to także troska o zdrowie psychiczne.
Według raportu „Dobrostan Polek i Polaków” aż 47% z nas ocenia swoje samopoczucie jedynie jako przeciętne, a 32% osób pracujących często czuje się odizolowanych. Olimpiada Dobrych Relacji pomaga to zmienić – zarówno w przestrzeni zawodowej, jak i prywatnej.
Każda wspólna aktywność podejmowana i nagradzana w ramach Olimpiady – gotowanie, majsterkowanie, gra w planszówki, spacer czy wspólna joga – wzmacnia więzi i staje się realnym krokiem w stronę lepszej kondycji psychicznej. Bo dobre relacje działają jak naturalny antydepresant: redukują stres, podnoszą poczucie sensu i uczą wdzięczności.
Dla firm udział w Olimpiadzie Dobrych Relacji to sposób na wspieranie dobrostanu psychicznego pracowników, wzmacnianie zaufania, poprawę komunikacji i budowanie kultury współpracy. Dla pracowników – szansa, by w natłoku obowiązków przypomnieć sobie, jak ważne są rozmowy przy stole, rodzinny spacer czy uśmiech dziecka.
Wspólnota, która rośnie
Olimpiada Dobrych Relacji to coś więcej niż kolejny projekt CSR – to kultura troski, która przenosi się z firmowych zespołów do domów i sąsiedzkich społeczności. Każda edycja udowadnia, że kiedy ludzie współpracują, dzieje się dobro: w zespołach pojawia się więcej zrozumienia, w domach – więcej czułości, a wśród podopiecznych Fundacji – więcej nadziei.
Razem możemy więcej
Tegoroczna Olimpiada już się zakończyła, ale jej przesłanie zostaje: trenujmy dobre relacje każdego dnia. Nie potrzebujemy aplikacji ani nagród, żeby wspólnie budować świat, w którym nikt nie czuje się sam. Bo gdy jesteśmy razem – dobro rośnie.
📣 Jeśli Twoja firma chce wziąć udział w kolejnej edycji Olimpiady Dobrych Relacji, skontaktuj się z nami:
Dobry start to credo Fundacji Dobrych Inicjatyw. Więc Ty także zacznij dobrze dzień: z optymizmem, ufnością i wiarą, że możesz dać innym coś od siebie!
W naszym Dobrym Dzienniku przeczytasz nie tylko wiele dobrych wiadomości, ale też sprawozdania z naszych działań na rzecz dzieci oraz młodzieży w pieczy zastępczej.
Zapisując się do newslettera wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Fundację dobrych inicjatyw w celu realizacji usługi newsletter zgodnie z Polityką Prywatności.
Regulamin darowizn Fundacji Dobrych Inicjatyw
Płatności online
Serwis umożliwia przekazanie darowizny na rzecz Fundacji Dobrych Inicjatyw celem wsparcia działań statutowych oraz pojedynczych akcji. Fundacja Dobrych Inicjatyw funkcjonuje z siedzibą pod adresem Aleje Jerozolimskie 85/6, 02-001 Warszawa oraz przedstawia się numerami NIP: 7010413380, REGON: 147107356 i KRS: 0000497957. Płatności online są obsługiwane przez operatorów płatności: PayU SA i PayPal.
Na stronie Serwisu Użytkownik, aby przejść do okna operatora płatności, jest zobowiązany do podania danych takich jak imię, nazwisko i e-mail. Wszystkie dane zbierane przez Fundację Dobrych Inicjatyw podlegają ochronie. W celu dokonania darowizny jednorazowej przez Serwis, po wybraniu operatora płatności online, Użytkownik zostaje odpowiednio przekierowany do serwisu operatora płatności.
W ramach płatności online Użytkownik może dokonać płatności za pomocą: kart płatniczych, przelewów elektronicznych oraz przelewów tradycyjnych. Szczegóły dotyczące realizacji płatności online oraz sposobu jej wykonania przez operatorów płatności określają regulaminy stosowane przez w/w operatorów płatności.
Dodatkowo, ze strony Serwisu użytkownik ma możliwość pozyskania danych do samodzielnego wykonania tradycyjnego przelewu bankowego.
W uzasadnionych przypadkach Darczyńca może zgłosić reklamację i zażądać zwrotu przekazanej darowizny. Reklamację należy zgłosić na adres: biuro@fdi.org.pl, wpisując w tytule wiadomości „reklamacja” oraz podając powód i szczegółowe dane transakcji. Każda reklamacja rozpatrywana będzie przez Fundację Dobrych Inicjatyw indywidualnie w ciągu 14 dni od daty otrzymania reklamacji.
Fundacja Dobrych Inicjatyw jest organizacją pożytku publicznego, tym samym darowizna przekazana na rzecz Fundacji Dobrych Inicjatyw – na dzień wejścia w życie niniejszego Regulaminu – może zostać odliczona przy rozliczaniu podatku od osób fizycznych (PIT) w danym roku podatkowym, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Wszelkie wpłaty są wyrażone w polskich złotych (PLN).
Polityka prywatności
Dobra polityka to dbanie o prywatność użytkownika!
Mamy przyjemność zapoznać Cię z naszymi dobrymi politykami współpracy z użytkownikami. Choć rzadko tu zaglądacie, to musicie wiedzieć, że o dane dbamy z najwyższą starannością. Stworzyliśmy dokument opowiadający o zasadach przetwarzania danych osobowych, wykorzystywania plików cookies i innych technologii śledzących w odniesieniu do korzystania z naszej strony internetowej.
Administratorem strony jest Fundacja Dobrych Inicjatyw z siedzibą w Warszawie 02-001 przy ul. Alejach Jerozolimskich 85/6, NIP: 7010413380, REGON: 147107356.
W razie jakichkolwiek wątpliwości związanych z polityką prywatności czy plikami cookies, wyślij wiadomość na adres biuro@fdi.org.pl.
Swoje dane osobowe przekazujesz nam na kilka sposobów: kontaktując się z nami, wchodząc w interakcje z treściami reklamowymi, zapisując się do naszego newslettera, wpłacając darowiznę, przekazując 1,5% podatku na OPP, a także biorąc udział w organizowanych przez nas akcjach. Zapewniamy, że Twoje dane pozostaną poufne, bezpieczne, zaopiekowane i nie zostaną udostępnione jakimkolwiek podmiotom trzecim bez zgody.
E-maile
Twój adres e-mail trafia do naszej bazy danych, gdy nawiązujesz z nami korespondencję lub gdy zapiszesz się do naszego newslettera jedną z możliwych dróg, np. Za pośrednictwem strony internetowej fundacji lub subskrypcji w naszych kanałach mediów społecznościowych. Podstawą przetwarzania Twoich danych w celu kontaktu jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, tym samym jest to Twoja zgoda na kontakt z naszej strony.
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych po zakończeniu kontaktu jest usprawiedliwiony cel w postaci archiwizacji korespondencji na potrzeby wewnętrzne (art. 6 ust. 1 lit. c RODO). Masz prawo do domagania się usunięcia korespondencji, chyba że jej archiwizacja jest uzasadniona np. w sytuacji obrony przed potencjalnymi roszczeniami z Twojej strony.
Wpłata darowizny i 1,5% podatku na OPP
Podczas zlecenia wpłaty darowizny przetwarzamy Twoje dane w celu zarządzania wpłatami oraz wystawiania zaświadczeń do celów podatkowych. Możemy też kontaktować się z Tobą za pośrednictwem udostępnionego nam przez Ciebie adresu e-mail np. z podziękowaniami za Twoje wsparcie. Twoje dane mogą zostać wykorzystane do realizacji naszych celów statutowych m.in. do informowania o organizowanych akcjach społecznych oraz o możliwościach dalszego wsparcia – oczywiście o ile nie sprzeciwisz się takiemu przetwarzaniu.
Pliki cookies i inne technologie śledzące
Pliki cookies to niewielkie informacje tekstowe przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (np. komputerze, tablecie, smartfonie), które mogą być odczytywane przez nasz system teleinformatyczny lub system teleinformatyczny podmiotów trzecich (cookies podmiotów trzecich).
Niektóre używane przez nas cookies są usuwane po zakończeniu sesji przeglądarki internetowej, tzn. po jej zamknięciu (cookies sesyjne). Inne cookies są przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym i umożliwiają nam rozpoznanie Twojej przeglądarki przy kolejnym wejściu na stronę (trwałe cookies).
Nasza strona, tak jak większość stron internetowych, wykorzystuje pliki cookies. Wyświetlamy informację na temat ich stosowania przy pierwszej wizycie na naszej stronie.
Mechanizmy, które możesz spotkać na naszych stronach:
PayU
mailChimp
Google Analytics
Facebook i Pixel Facebook
Hotjar i/lub CrazyEgg
Instagram
Google Tag Manager
Zmiany w polityce prywatności
Cały pakiet powyższych informacji został zaktualizowany 1 marca 2023 r. Możliwe jest wprowadzanie małych zmian, które będą obowiązywać od daty opublikowania na stronie i które będą regulować sposób, w jaki gromadzimy i wykorzystujemy dane osobowe.