W trzeci weekend października wystartowały szczególne zawody, w których wszystkie drużyny grały do jednej bramki. Olimpiada Dobrych Relacji to wyzwanie charytatywne skierowane do biznesu, które zamiast rywalizacji sportowej proponuje skupienie się na well-beingu pracowników. Każdy z uczestników ma za zadanie pielęgnować własne kompetencje społeczne, jednocześnie wspierając cel główny – dostarczenie narzędzi wsparcia dla dzieci i młodych dorosłych z pieczy zastępczej.
Jako organizatorzy – zainspirowani przede wszystkim wyzwaniami biegowymi – postanowiliśmy zmienić kilometry tras na zmniejszanie odległości między ludźmi. Wzięliśmy na tapet to, w czym sami się specjalizujemy – czyli relacje. O ile przyjemniejsze jest wzajemne dopingowanie się, gdy każda dyscyplina polega na zacieśnianiu więzi z rodziną i przyjaciółmi. Mamy do czynienia ze zdwojoną motywacją, gdy zarazem pracujemy na prywatne priorytety i wspieramy grupy zagrożone wykluczeniem. Fokus FDI wciąż obejmuje realizację projektów edukacyjnych i psychoterapeutycznych dla dzieci i młodzieży z placówek opiekuńczo-wychowawczych, w tym takich, które będą dla nich wsparciem w procesie usamodzielnienia. I temu przede wszystkim służy Olimpiada Dobrych Relacji.
Czy gotowanie jest dyscypliną olimpijską?
Olimpiada Dobrych Relacji przebiła liberalną kodyfikacją dyscyplin nawet breakdance w Paryżu! Lista możliwych wyzwań do wykonania w olimpijskiej aplikacji była bardzo różnorodna. Trzy obszary wyznaczały pola grywalizacji: wspólny trening, wspólna rozrywka i wspólna codzienność, które razem składały się po prostu na wspólne życie. Mieliśmy więc do wyboru także zadania sportowe, niektóre bardziej kontemplacyjne jak joga czy nawet bieganie, a inne znów drużynowe. Jednym z mierników mogła być tu wartość odległości opisana przez GPS. Pozostałe obszary dokumentowane były opisem tekstowym i zdjęciem. Polegały na przykład na wspólnym gotowaniu, wyjściu do kina, rozgrywce w planszówkę, a nawet porządkach w ogrodzie. Właściwie wymiar zadań nie był za bardzo ograniczony, można było postawić na ułańską fantazję lub z pozoru prozaiczne rozmowy telefoniczne. Najważniejsze jednak było, żeby każda aktywność była podejmowana wspólnie z bliskimi i żeby służyła pogłębianiu relacji. Dlatego regulaminowo zadania musiały wykraczać poza rutynę i realizować plan ekstraordynaryjnych działań świadomie podejmowanych na rzecz pielęgnowania więzi.
Drużyny firmowe w nie-medalowej klasyfikacji
Do zmagań olimpijskich zaprosiliśmy firmy partnerskie. Swoje reprezentacje w październiku 2024 roku wystawiły: Alcon, Asbud, Jacobs, McCormick, Lenovo i Storware, Grywalizacja odbywała się w drużynach 3-osobowych – niektóre firmy wystawiły więc kilka jednostek olimpijskich. Najlepszy wynik drużynowy wykręcili ŁAPacze Momentów z Lenovo, a zaraz za nimi uplasowały się Atomówki z Jacobs. Jacobs zajął też pierwsze miejsce w ogólnej klasyfikacji firmowej, co zresztą nie dziwi, bo zaangażowali najwięcej pracownic i pracowników, co oczywiście przełożyło się na przewagę drużyn. Szczęście sprzyja także tym, którzy mają wielką motywację już na starcie.
Olimpijskie wartości przełożyły się też na lepsze szanse na przyszłość dla wychowanków partnerskich placówek opiekuńczo-wychowawczych. W Olimpiadzie Dobrych Relacji 2024 zebraliśmy 60 850 zł, które zainwestujemy w program stypendialny FDI i narzędzia wsparcia dla usamodzielnionych.
Zacznij dobrze dzień!
Dobry start to credo Fundacji Dobrych Inicjatyw. Więc Ty także zacznij dobrze dzień: z optymizmem, ufnością i wiarą, że możesz dać innym coś od siebie!
W naszym Dobrym Dzienniku przeczytasz nie tylko wiele dobrych wiadomości, ale też sprawozdania z naszych działań na rzecz dzieci oraz młodzieży w pieczy zastępczej.
Zapisując się do newslettera wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Fundację dobrych inicjatyw w celu realizacji usługi newsletter zgodnie z Polityką Prywatności.
Regulamin darowizn Fundacji Dobrych Inicjatyw
Płatności online
Serwis umożliwia przekazanie darowizny na rzecz Fundacji Dobrych Inicjatyw celem wsparcia działań statutowych oraz pojedynczych akcji. Fundacja Dobrych Inicjatyw funkcjonuje z siedzibą pod adresem Aleje Jerozolimskie 85/6, 02-001 Warszawa oraz przedstawia się numerami NIP: 7010413380, REGON: 147107356 i KRS: 0000497957. Płatności online są obsługiwane przez operatorów płatności: PayU SA i PayPal.
Na stronie Serwisu Użytkownik, aby przejść do okna operatora płatności, jest zobowiązany do podania danych takich jak imię, nazwisko i e-mail. Wszystkie dane zbierane przez Fundację Dobrych Inicjatyw podlegają ochronie. W celu dokonania darowizny jednorazowej przez Serwis, po wybraniu operatora płatności online, Użytkownik zostaje odpowiednio przekierowany do serwisu operatora płatności.
W ramach płatności online Użytkownik może dokonać płatności za pomocą: kart płatniczych, przelewów elektronicznych oraz przelewów tradycyjnych. Szczegóły dotyczące realizacji płatności online oraz sposobu jej wykonania przez operatorów płatności określają regulaminy stosowane przez w/w operatorów płatności.
Dodatkowo, ze strony Serwisu użytkownik ma możliwość pozyskania danych do samodzielnego wykonania tradycyjnego przelewu bankowego.
W uzasadnionych przypadkach Darczyńca może zgłosić reklamację i zażądać zwrotu przekazanej darowizny. Reklamację należy zgłosić na adres: biuro@fdi.org.pl, wpisując w tytule wiadomości „reklamacja” oraz podając powód i szczegółowe dane transakcji. Każda reklamacja rozpatrywana będzie przez Fundację Dobrych Inicjatyw indywidualnie w ciągu 14 dni od daty otrzymania reklamacji.
Fundacja Dobrych Inicjatyw jest organizacją pożytku publicznego, tym samym darowizna przekazana na rzecz Fundacji Dobrych Inicjatyw – na dzień wejścia w życie niniejszego Regulaminu – może zostać odliczona przy rozliczaniu podatku od osób fizycznych (PIT) w danym roku podatkowym, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Wszelkie wpłaty są wyrażone w polskich złotych (PLN).
Polityka prywatności
Dobra polityka to dbanie o prywatność użytkownika!
Mamy przyjemność zapoznać Cię z naszymi dobrymi politykami współpracy z użytkownikami. Choć rzadko tu zaglądacie, to musicie wiedzieć, że o dane dbamy z najwyższą starannością. Stworzyliśmy dokument opowiadający o zasadach przetwarzania danych osobowych, wykorzystywania plików cookies i innych technologii śledzących w odniesieniu do korzystania z naszej strony internetowej.
Administratorem strony jest Fundacja Dobrych Inicjatyw z siedzibą w Warszawie 02-001 przy ul. Alejach Jerozolimskich 85/6, NIP: 7010413380, REGON: 147107356.
W razie jakichkolwiek wątpliwości związanych z polityką prywatności czy plikami cookies, wyślij wiadomość na adres biuro@fdi.org.pl.
Swoje dane osobowe przekazujesz nam na kilka sposobów: kontaktując się z nami, wchodząc w interakcje z treściami reklamowymi, zapisując się do naszego newslettera, wpłacając darowiznę, przekazując 1,5% podatku na OPP, a także biorąc udział w organizowanych przez nas akcjach. Zapewniamy, że Twoje dane pozostaną poufne, bezpieczne, zaopiekowane i nie zostaną udostępnione jakimkolwiek podmiotom trzecim bez zgody.
E-maile
Twój adres e-mail trafia do naszej bazy danych, gdy nawiązujesz z nami korespondencję lub gdy zapiszesz się do naszego newslettera jedną z możliwych dróg, np. Za pośrednictwem strony internetowej fundacji lub subskrypcji w naszych kanałach mediów społecznościowych. Podstawą przetwarzania Twoich danych w celu kontaktu jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, tym samym jest to Twoja zgoda na kontakt z naszej strony.
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych po zakończeniu kontaktu jest usprawiedliwiony cel w postaci archiwizacji korespondencji na potrzeby wewnętrzne (art. 6 ust. 1 lit. c RODO). Masz prawo do domagania się usunięcia korespondencji, chyba że jej archiwizacja jest uzasadniona np. w sytuacji obrony przed potencjalnymi roszczeniami z Twojej strony.
Wpłata darowizny i 1,5% podatku na OPP
Podczas zlecenia wpłaty darowizny przetwarzamy Twoje dane w celu zarządzania wpłatami oraz wystawiania zaświadczeń do celów podatkowych. Możemy też kontaktować się z Tobą za pośrednictwem udostępnionego nam przez Ciebie adresu e-mail np. z podziękowaniami za Twoje wsparcie. Twoje dane mogą zostać wykorzystane do realizacji naszych celów statutowych m.in. do informowania o organizowanych akcjach społecznych oraz o możliwościach dalszego wsparcia – oczywiście o ile nie sprzeciwisz się takiemu przetwarzaniu.
Pliki cookies i inne technologie śledzące
Pliki cookies to niewielkie informacje tekstowe przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (np. komputerze, tablecie, smartfonie), które mogą być odczytywane przez nasz system teleinformatyczny lub system teleinformatyczny podmiotów trzecich (cookies podmiotów trzecich).
Niektóre używane przez nas cookies są usuwane po zakończeniu sesji przeglądarki internetowej, tzn. po jej zamknięciu (cookies sesyjne). Inne cookies są przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym i umożliwiają nam rozpoznanie Twojej przeglądarki przy kolejnym wejściu na stronę (trwałe cookies).
Nasza strona, tak jak większość stron internetowych, wykorzystuje pliki cookies. Wyświetlamy informację na temat ich stosowania przy pierwszej wizycie na naszej stronie.
Mechanizmy, które możesz spotkać na naszych stronach:
PayU
mailChimp
Google Analytics
Facebook i Pixel Facebook
Hotjar i/lub CrazyEgg
Instagram
Google Tag Manager
Zmiany w polityce prywatności
Cały pakiet powyższych informacji został zaktualizowany 1 marca 2023 r. Możliwe jest wprowadzanie małych zmian, które będą obowiązywać od daty opublikowania na stronie i które będą regulować sposób, w jaki gromadzimy i wykorzystujemy dane osobowe.