POWRÓT DO DZIENNIKA

Edupodróżnicy z błyszczącymi uśmiechami

18 czerwca 2024

W piątek 14 czerwca 25 wychowanków i wychowanek z placówek opiekuńczo-wychowawczych w Olsztynie, Skopaniu, Łukowie i Stoczku Łukowskim wyruszyło w EduPodróż do siedziby Colgate-Palmolive!

Colgate jest wieloletnim partnerem Fundacji Dobrych Inicjatyw, który wspiera działania dla dzieci z pieczy także poprzez akcje remontowe. Warszawski zespół globalnego koncernu organizuje się w ramach programu wolontariatu pracowniczego. Efektem są właśnie m.in. EduPodróże – ta z czerwca 2024 roku to ponowne spotkanie w przestrzeniach biurowych nad Wisłą, podczas którego wychowankowie poznali, kto stoi za błyszczącym uśmiechem i czystymi rękoma tysięcy Polaków i Polek. Przede wszystkim jednak młodzież uczestniczyła w warsztatach poświęconych edukacji finansowej oraz skutecznej komunikacji.

Pierwsze warsztaty zaczynały się częścią teoretyczną, która dała odpowiedzi na pozornie proste pytanie «co to właściwie znaczy komunikować się?». A zaraz za ciosem poszła praktyka, czyli praca nad kompetencjami społecznymi w ramach ćwiczeń i symulacji sytuacji komunikacyjnych. W ramach scenariuszy każdy podejmował trochę inną rolę, żeby zrealizować cel i zostać dobrze zrozumianym.

Drugim panelem warsztatów były zajęcia poświęcone edukacji finansowej, w tym gra podejmująca temat rozmaitych ryzyk i konsekwencji decyzji w obrębie budżetów domowych. To kluczowa sprawa, biorąc pod uwagę, jak trudno gospodarnie i odpowiedzialnie zarządzać finansami, szczególnie w grupie osób usamodzielniających się po osiągnięciu pełnoletności. Wyzwaniem było także otworzenie głów wychowanków i wychowanek na perspektywy biznesowe: instrumenty finansowe i inwestycyjne. Dzieci z placówek opiekuńczo-wychowawczych także mogą w dorosłości pływać po rynkowych oceanach, podejmując ryzyka, czasem tracąc, a czasem zyskując. A więc dodatkowa wartość z EduPodróży – łamanie stereotypów i odważne wyglądanie w przyszłość.

EduPodróżowanie to zajęcie, które uczy i sprzyja relacjom społecznym. Warsztaty były przestrzenią integracji. Zgromadzony kapitał społeczny można było wydatkować w rozrywkowym czasie wolnym, a ten młodzież spędziła na warszawskiej Niewidzialnej Wystawie. Inwestycja zwróciła się z nawiązką!

 

Zacznij dobrą korespondencję!

Zapisując się do newslettera wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Fundację dobrych inicjatyw w celu realizacji usługi newsletter zgodnie z Polityką Prywatności.